‘Bloggers bezorgd over botox en fillers’

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 17 Nov 2016 in nieuws

Er begint in Nederland een ethische discussie te ontstaan over reclame op blogs, vlogs en andere social kanalen. Bedrijven zoeken nu manier om influencers in te zetten voor reclame voor fillers en botox.

“Maar fillers en botox op blogs waar twaalfjarigen komen? Dat gaat toch veel te ver”, aldus Danique Hoofwijk vanochtend op Social Media Week in Rotterdam. Zij is hoofdredacteur van Girlscene.nl van EEN Media, een platform voor meiden en jonge vrouwen met maandelijks 1,8 miljoen unieke bezoekers. Namen van de bewuste adverteerders wil ze niet noemen, maar het gaat volgens haar om grote bedrijven wiens marketing tot ethische discussies leidt.

Althans, de discussie over ethiek van dit soort online speelt bij de grote influencers. De partijen die ‘nee’ kunnen zeggen het geld van de merken in kwestie. De kwetsbaarste groep zijn de bloggers en vloggers met weinig publiek die met online uitgeven hun brood willen verdienen. Die gaan eerder overstag.

Girlscene heeft de luxe dat het zich strenge kan opstellen richting adverteerders. Betaalde uitingen over botox en fillers komen er niet in. “We richten ons overwegend op fashion, beauty en lifestyle en doen eigenlijk niet aan adverteren. Plat adverteren werkt niet meer. Wij zien meer in samenwerkingen met merken, wat meestal leidt tot brandedcontentproducties”. Daarvan gaat er ongeveer iedere dag een nieuwe live.

Foto: emdot (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment