Dept: ‘Digital is the enige plaats waar je je branding kan doen’

Geen reacties
Tags:
Posted 16 Nov 2016 in nieuws

“Voor veel merken zijn de enige momenten waar je nog branding kan doen, de digital touchpoints”, stelt Danijel Bonacic van Dept. Samen met Liza Enebeis van Dumbar, dat zich juist richt op positionering en visual branding, vertelt hij over digital branding. “Veel bureaus creëren wel digital touchpoints, maar kijken niet naar de branding erom heen.”

“De interactie met een merk, zoals je bank, gaat nooit over één touchpoint. Het gaat om de journey. Alle interacties met merken zijn geen losse touchpoints maar journeys”, verklaart Bonacic. Hij geeft enkele voorbeelden: “Na het afsluiten van een verzekering, zakt het contact met een verzekeringsmaatschappij in. Maar iedereen verschilt, dus onderzochten we hoe je spullen onderweg kan verzekeren. Stel je bent een dj, je gear is thuis verzekerd en je staat op een festival. Dan wil je je gear voor één dag kunnen verzekeren.”

De O’Neill webshop is een ander voorbeeld: “Het gaat niet alleen om korte broeken: het gaat om het maken van content, aanwezigheid op social media zoals Instagram en Pinterest. Het maken van content die andere mensen kunnen delen zodat je merk wordt ontdekt. De webshop komt pas aan het einde van die journey”, schetst Bonacic. “En kijk je bijvoorbeeld naar een energiemaatschappij, dan is er niet echt een journey. De vraag is dan: hoe kunnen we een journey creëren die betekenisvol is voor een gebruiker?”

De vierde ‘Dutch Design Week goes Digital’ vond plaats tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven en had als thema: ‘Where Digital Meets the Real World’.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment