Consument wil veelzijdige wearable

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 14 Nov 2016 in nieuws

Steeds meer consumenten willen zelf hun gezondheid in de gaten kunnen houden. Vandaar dat de Europese vraag naar bewegingsapps, sportwearables en smartwatches in 2020 naar vier miljard dollar groeit, voorspelt AT Kearny.

Wereldwijd gaat het tegen die tijd om achttien miljard dollar. Apparaten ontwikkelen alleen is voor fabrikanten echter niet voldoende om hier de vruchten van te plukken. Ook IoT-systemen en analytics zijn bepalend voor succes, menen de onderzoekers.

at-kearny-1

Meer toepassingen

In de studie Coach. Physician. Friend. Three roles of modern wearables onderzocht AT Kearny de belangrijkste, wereldwijde trends in wearables. Duidelijk wordt dat gebruikers inmiddels vooral apparaten willen die voor meerdere toepassingen geschikt zijn. Denk aan de recreatieve loper die bijvoorbeeld ook wil kunnen mailen of location based services wil.

at-kearny-2

Focus, digitalisering en strategische allianties

In de markt voor wearables heerst goudkoorts, aldus AT Kearny. Wie een stukje van de markt wil, moet echter drie dingen overwegen: focus, digitalisering en strategische allianties. Traditionele sportmerken staan voor de uitdaging meer toegevoegde waarde te bieden. En moeten een samenhangende digitale strategie ontwikkelen. Wie daarnaast interessante partnerships weet aan te gaan, kan weleens goud in handen krijgen. Een goed voorbeeld is de blockbuster-samenwerking tussen Google en Nintendo voor Pokémon Go.

*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het novembernummer van Emerce magazine (#153).

Een infographic van de AT Kearny-studie is hier te downloaden.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment