Genomineerden Dutch Search Awards bekend

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 07 Nov 2016 in nieuws

Wehkamp en Bol.com behoren tot de partijen die kans maken op een Dutch Search Award in de categorie ‘Retailcampagne’ en in de categorie ‘Beste in-house team’. Dat maakte de jury van de Dutch Search Awards vandaag bekend met de presentatie van de shortlist.

In totaal zijn 58 agencies, consultants en merken genomineerd, verdeeld over 18 categorieën. Ook campagnes van agencies als Expand Online, iProspect en Blue Mango zijn in de running. De winnaars van de Dutch Search Awards worden op 24 november in B.Amsterdam bekendgemaakt tijdens de feestelijke uitreiking, gepresenteerd door Victoria Koblenko.

Naast awards per branche, type campagne en tools/software, worden deze avond ook awards uitgereikt voor Beste Agency van het Jaar en Beste Consultant van het Jaar.

De 24-koppige jury beoordeelde alle ingezonden cases op gebied van zoekmachinemarketing op de formulering van de strategie, de resultaten, budget en man-uren, creativiteit en onderscheidend vermogen, het gebruik van technologie, de koppeling van verschillende kanalen en de schaalbaarheid van de oplossing.

Volgens initiatiefnemer Tamer Saglambilek was de beoordeling niet gemakkelijk: “Voor sommige categorieën zijn meer nominaties dan voor anderen. Dit komt omdat we een minimale score als eis hadden voor een nominatie. Het kwam soms voor dat geen of slechts een enkele inzending in een categorie, voldeed aan die minimale score. Aan de andere kant zagen we dat het bij andere cases een nek-aan-nekrace was.”

Foto: Chris Lister (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment