Twee procent huishoudens naar online supermarkt

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 04 Nov 2016 in nieuws

Een kleine twee procent van de Nederlandse huishoudens winkelt op de website van zijn supermarkt. Dat is twee keer meer dan een jaar geleden.

Uit nieuwe cijfers van het GfK blijkt dat online boodschappen doen het afgelopen jaar een omzetaandeel van 1,9 procent haalde binnen de totaalomzet van de supermarkten. Vorig jaar was dit nog een procent. Vooral jongeren en huishoudens met kinderen besteden bovengemiddeld aan online boodschappen.

De verdubbeling van het omzetaandeel is er een in de categorie ‘van bijna niets naar heel weinig’. Niettemin gaat het in absolute termen om een bedrag van 50 miljoen in de maand oktober. Geëxtrapoleerd naar een jaar is dat 600 miljoen euro.

Het GfK: “Steeds meer huishoudens doen online boodschappen. Bijna 1 op de 7 huishoudens, vorig jaar 1 op de 12, koopt nu online bij de supermarkt en geeft van zijn uitgaven 11,8 procent online uit, vorig jaar 10,5 procent. Het zijn vooral jongeren en huishoudens met kinderen die steeds vaker en meer online in de supermarkt kopen. Ook besteden zij bovengemiddeld op zondag en in de avonduren. Huishoudens in de Randstad besteden ook bovengemiddeld aan online boodschappen.”

Foto: Berliner Gazette (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment