Klachtenregen over kortingsites

Geen reacties
Tags:
Posted 04 Nov 2016 in nieuws

De Consumentenbond wordt naar eigen zeggen overspoeld door klachten over bedrijven die telefonisch een kortingsabonnement aanbieden en vervolgens consumenten een duur abonnement in de maag proberen te splitsen.

In korte tijd zijn er meer dan 2000 klachten binnengekomen over De Beste Korting, WeekendjeGenieten, Crowncard, Kortingscenter, Big Mundo, Megapot, Reisvoordeelvoucher, Nr1cashback/voordeelsite, Happy Numbers/Play Simple, Cadeaucashback-shopping, New match/chance, Fictory/Takerz, Lucky millions, HomeatHoliday, Voordeelinkoop, Spotreis, City Consultant en Voordeligwinkelen.

Deze bedrijven verkopen kortingsabonnementen. Daarmee kunnen consumenten diverse producten en reisjes aanschaffen met korting of meedoen aan winacties. Ze benaderen consumenten telefonisch met het verhaal dat ze vrijblijvend kunnen kennismaken met zo’n abonnement.

Maar als er niet binnen de proeftijd wordt opgezegd, brengt het bedrijf eenmalig een bedrag van circa 100 euro in rekening. Een telefonische overeenkomst voor een dienst is volgens de Bond niet geldig zonder handtekening.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment