Ivo Roefs en Jan-Willem van Beek in bestuur DDA

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 04 Nov 2016 in nieuws

Co-CEO van DDB & Tribal, Ivo Roefs en directeur Jan-Willem van Beek, zijn toegetreden tot het bestuur van brancheorganisatie Dutch Digital Agencies. Zij volgen Paul Hinze van Digital United en Rens Plandsoen van RLVNT op.

Roefs en Van Beek presenteerden zich gisteren na de ledenvergadering van de DDA (leden). Eerstgenoemde gaat zich voornamelijk richten op het thema belangenbehartiging. Van Beek op talent en innovatie.

Twee jaar geleden verbreedde Dutch Digital Agencies zijn werkterrein. Tot dat moment was het, als PIBN, vooral gericht op internetbureaus. Nu vallen daar alle ‘digital native’-bedrijven onder, dus ook specialisten in bijvoorbeeld marketingtechnologie en creatie. Daarom Dutch Digital Design begin dit jaar ook opgaan in de DDA.

Roefs wordt een soort minister van buitenlandse zaken, “zowel richting lokale en nationale overheden maar ook expertisecentra, start-ups en scale-ups. Je moet kenbaar maken dat je een georganiseerde industrie bent”. Bittere noodzaak voor een industrie die ervoor zorgde dat de Nederlandse interneteconomie naar 104 miljard euro kon groeien maar amper voor zichzelf lobbyt.

Als strategy director en founder van Greenberry focust Jan-Willem zich op het uitbouwen van hun innovatie lab, het zichtbaar maken van disruptieve producten en diensten van klanten en digital agencies op de kaart zetten op het gebied van innovatie.

Aan Emerce vult hij aan: “We moeten er ook voor zorgen dat opleidingen en de arbeidsmarkt beter op elkaar gaan aansluiten. Daar valt nog veel te winnen. Het is en idee om studenten vroegtijdiger te betrekken bij processen binnen bedrijven. Niet in het minst omdat studenten ook steeds vaker ook ondernemer zijn. We hebben goede relaties nodig met opleidingen en moeten zicht zijn bij talent.”

De rest van het bestuur van DDA bestaat uit Adjan Kodde (Mirabeau), Hans Maltha (Burst) en Alex Otten (Estate). Annemieke Deering, Sabine Ottervanger en Anne de Man zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding. Dutch Digital Agencies (DDA) staat sinds 2002.

Foto: Les Haines (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment