Storm Digital voegt dataspecialisten en creatieven samen

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 01 Nov 2016 in nieuws

Digital marketingbureau Storm Digital heeft zijn dataspecialisten en interactiedesigners samengebracht in een nieuw team. “Er ontstaan nieuwe soorten media als je data en creatie met elkaar samenvoegt”, zegt directeur Viktor van der Wijk.

“Het techteam is per 1 oktober ontstaan door een aantal teams dat los van elkaar stond samen te voegen. De relatie tussen data, media en creatie begint heel belangrijk te worden. Wij zoeken uit welke data je aan elkaar moet knopen en waar met welke boodschap het rendement te vergroten”, legt Van der Wijk uit. “Dit is een hele coole combinatie van specialismen.”

Een afgeleide van deze nieuwe manier van werken, is dat het verdienmodel van Storm Digital verandert. Naast facturen voor uren geleverd advieswerk gaat het ook producten verkopen. “Vanuit campagnes maken we dashboards die we kunnen verkopen aan de klant. Je kunt tevens denken aan dynamische creatie. Denk daarbij aan dynamische banners, persoonlijke reclame, die worden gegenereerd op basis van data.”

Van der Wijk: “In december beginnen bij ons nog eens drie DMP-consultants en ik verwacht dat we er snel meer nodig hebben.” DMP staat in deze context voor datamanagementplatform. De nieuwe adviseurs spelen in op de groeiende vraag bij bedrijven om zelf een DMP te hebben, een systeem om hun datamarketingstrategie concreet vorm mee te geven. “Jaren geleden vroegen bedrijven zich af wat ze met Adwords moesten. Datzelfde sentiment proef je nu in de markt ook voor DMP’s. Klanten beginnen ernaar te vragen.”

“Onze positionering is dat nog nadrukkelijker een datagedreven bureau zijn. Daarom zijn we partnerships aangegaan met Adobe, Tealium en binnenkort ook Salesforce.” Bij de laatste was de overname van Crux van doorslaggevend belang; een combinatie van DMP, owned en paid media.

Volgende week viert Storm Digital zijn tiende verjaardag. Begonnen met Sander Prinsen en Haico Pols, en zijn hond, aan de Grote Markt in Groningen groeide het bedrijf uit tot een van Nederlands grootste onafhankelijke bureaus met ook een vestiging in Amsterdam.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment