2017: Driekwart internetgebruik op smartphone

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 28 Okt 2016 in nieuws

Volgend jaar vindt driekwart van het particuliere internetgebruik plaats op mobiele telefoons, aldus de vaak scherpe inschattingen van mediabureau ZenithOptimedia.

De mediawereld is rap tempo veranderd en primair op mobiele dragers georiënteerd geraakt. In 2012 was 40 procent van het internetgebruik mobiel, in 2016 was dat 68 procent en in 2018 ligt dat percentage op 78 procent.

Adverteerders volgen ook, ziet het internationaal werkende ZenithOptimedia. In het nu lopende jaar stijgt het mobiele aandeel in de digitale mediabudgetten van 44 naar 52 procent. in 2018 bedraagt dat naar verwachting zestig procent. Omgerekend: 134 miljard dollar, oftewel: meer dan kranten, tijdschriften, bioscoop en outdoor samen.

Het bureau: “Adverteerders doen er verstandig aan al hun digitale communicatie mobile first te maken, van hun brand website tot videoreclame.”

West-Europa en Azië zijn de voorlopers wat mobiel internetten betreft. In de meeste landen heeft tachtig procent of meer van de inwoners een smartphone. Tablets zijn meer een luxe-item.

Foto: Maurizio Costanzo (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment