E-commerce Under Armour groeit 29 procent

Geen reacties
Tags: ,
Posted 28 Okt 2016 in nieuws

Het Amerikaanse modemerk Under Armour, dat met een internationale opmars bezig is, zag zijn digitale omzet in het derde kwartaal met bijna een derde groeien tot 408 miljoen dollar.

Dat blijkt uit de financiële cijfers die het eerder deze week publiceerde. Over de prestaties van Europa, of Nederland in het bijzonder, doet de leiding geen uitspraken. Wel is duidelijk dat de internationaliseringsstrategie aanslaat. De niet-Amerikaanse verkopen stegen met 74 procent tot 226 miljoen dollar.

Ondanks de investeringen in nieuwe sites en uitbreiden van het aantal landen, blijft het resultaat overeind. De operationele winst steeg 16 procent tot 199 miljoen dollar. Het resultaat buiten de V.S. nam met driehonderd procent toe tot 25 miljoen dollar positief.

Flagshipstores of andere eigen winkels heeft Under Armour amper. Alle ‘direct to consumer’-verkopen verlopen via internet.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment