SkyLights maakt nieuwe VR-bril voor in het vliegtuig

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 27 Okt 2016 in nieuws

Het Franse bedrijf SkyLights heeft een nieuwe virtual reality-bril gemaakt die is bedoeld voor vliegtuigpassagiers. Onder meer KLM en Air France hebben de set getest bij wijze van in-flight entertainment.

Bravo heet het nieuwe product en het wordt samen met filmmaatschappij Twentieth Century Fox op de markt gebracht. De Franse luchtvaartmaatschappij XL Airways, die vakantievluchten verzorgt naar verre bestemmingen, test de Bravo al sinds februari op vluchten naar de Antillen en Réunion. Ook heeft SkyLights headsets ter beschikking gesteld aan KLM en Air France.

Een woordvoerder van KLM laat echter weten dat er vooralsnog geen plannen zijn om VR als in-flight entertainment aan te bieden. “De Skylights-brillen hebben wij inderdaad getest aan boord om te kijken hoe onze klanten dit product waarderen en hoe zij dit toegepast zouden willen zien. We hebben op dit moment geen implementatieplannen. We gaan eerst nog de verdere mogelijkheden en toepassingen van VR bekijken.”

KLM presenteerde in januari een VR-filmpje van de nieuwe Boeing 787 Dreamliner. Dat kon worden gedownload via de Cardboard VR-app.

Bravo is de update van een eerder model van SkyLights en kost zo’n 1.200 dollar. Je kunt er 3D-films en virtual reality-video’s mee afspelen. Het idee is dat passagiers kunnen ‘ontsnappen’ aan de realiteit, wat met het traditionele kleine schermpje op de rug van de stoel voor je minder goed lukt. Enige probleem is dat reizigers aan boord sneller luchtziek worden wanneer ze actief 360-graden-beeld bekijken. De content moet daaraan worden aangepast, aldus SkyLights.

Vorig jaar heeft Transavia virtual reality aan boord uitgeprobeerd met de Oculus Rift van Samsung. De luchtvaartmaatschappij besloot daarna op zoek te gaan naar een minder ingewikkelde VR-oplossing en zit nog steeds in de experimentele fase.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment