Meer KPN klanten hebben vast-mobiel bundel

Geen reacties
Tags: , , , , , ,
Posted 27 Okt 2016 in nieuws

KPN profiteert steeds meer van het toenemende aantal klanten met een vast-mobiele bundel: 40 procent van de mobiele abonnees en 35 procent van breedbandklanten heeft een dergelijk abonnement. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde kwartaalcijfers.

Toch is het algehele plaatje ietwat somber. De geschoonde omzet daalde gemeten over een jaar met 3 procent in het derde kwartaal naar 1,7 miljard euro. Het positieve effect van klantgroei en prijsaanpassingen in de Consumentenmarkt werd tenietgedaan door de daling van traditionele telecomdiensten in de Zakelijke Markt en lagere omzet uit wholesale spraakdiensten.

EBITDA (geschoond) steeg met 3,4 procent naar 662 miljoen euro. Onder de streep bleef 45 miljoen euro winst over.

capture

In het derde kwartaal steeg het aantal breedbandklanten met 6000 en kwamen er per saldo 22.000 nieuwe interactieve TV-klanten bij. Het aantal mobiele abonnees groeide met 36.000.

De zakelijke markt verandert door een veranderende vraag. De vraag naar multi play en IT-diensten groeit, maar dit is nog niet voldoende om de daling in traditionele telecomdiensten te ondervangen, aldus KPN.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment