MobPro koppelt met Spotify voor audioreclame

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , ,
Posted 25 Okt 2016 in nieuws

MobPro uit Amsterdam heeft een technische koppeling gemaakt waardoor adverteerders reclamecommercials kunnen inkopen in de Spotify-app.

Adverteerders kunnen hierdoor op basis van profielkenmerken van luisteraars reclameruimte inkopen. De media-inkoop vindt plaats via de DSP van MobPro. Die DSP is gekoppeld aan alle uitgevers met Nederlands bereik die hun mobiel advertentieruimtes programmatic aanbieden.

 

“Met de integratie met Spotify kunnen we dus nu niet alleen display banners inkopen, maar ook audiospots. De techniek die aan de basis ligt van de targeting is de advertising ID. Indien we een een bid-request binnenkrijgen met een ID die herkent wordt, dan kunnen we deze opvolgen met relevante display of video uitingen”, aldus marketingmanager Martine Hammink.

Adverteerders kunnen dit systeem bijvoorbeeld inzetten om hun radiocommercials online op te volgen. Dat kan sowieso altijd al met banners en videoreclame maar via deze constructie ook met audioreclame in de muziekapp.

Foto: Pabak Sarkar (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment