Haal meer uit je evenement, zet een journalist in

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 24 Okt 2016 in nieuws

Evenementen van business-to-business bedrijven zijn ideaal om klanten en prospects bij elkaar te brengen. Herkenning onder bestaande klanten, referenties voor nieuwe klanten. Wil je echter het maximale uit je event halen? Dan huur je een journalist in, die de presentaties en sfeer vertaald naar goed geschreven stukken. Zo bereik je niet alleen prospects ter plekke, maar op het hele internet.

Journalisten hebben het druk. Redacties zijn klein, tijdsdruk is groot, dus ze komen alleen nog uit hun hol voor mega-evenementen zoals Dreamforce. Als je wilt dat onafhankelijke journalisten op komen draven, dan moet je wel een hele goede band of sterke line-up hebben. Wil je toch dat het evenement dat je organiseert verder reikt dan de deuren van de evenementenlocatie? Dan huur je toch gewoon je eigen journalist in.

Hoewel niet iedereen overtuigd is van de waarde van een journalist, kan een journalist complexe materie van verschillende presentaties eenvoudig in één verslag samenbrengen. Een vakjournalist heeft ook nog eens de basiskennis om te snappen wat er tijdens de presentaties wordt gecommuniceerd en hiervan een verslag op niveau te maken.

Maak een briefing

Aangenomen dat je een doel hebt met het event en de content, is het belangrijk om dit voorafgaand aan het event mee te geven aan de journalist. Als je niets laat weten, dan gaat de journalist zijn eigen gang (daar zijn journalisten heel goed in) en krijg je wellicht niet het verslag waar je naar op zoek was. Je kunt natuurlijk achteraf bijsturen, maar een journalist kan alleen over de presentaties die hij heeft bijgewoond een verslag maken.

Weet je bij welke presentaties de journalist aanwezig zal zijn, stel dan de sprekers hiervan op de hoogte.  

Als het verslag af is, leg je het ter goedkeuring voor aan de sprekers die worden genoemd. Doe je dat niet, dan kan daarover gebakkelei ontstaan, met boze klanten als resultaat. Je leest het al: een journalist inhuren vraagt om open en heldere communicatie naar je klanten en naar de journalist. Doe je dat? Dan maak je van een succesvol event een succesvol verslag, dat door trotse prestators, klanten en partners gedeeld wordt. Zo bereik je uiteindelijk veel meer mensen dan de bezoekers van het event alleen.

Wil je een optimaal event en een boeiend verslag realiseren? Bekijk dan de checklist hier.

 



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment