Allianz investeert in online autoverkoper

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 21 Okt 2016 in nieuws

De internationale verzekeraar Allianz wil investeren in autoverkoopportal Instamotion.

Het gaat om een puur Duitse aangelegenheid. De verzekeraar uit München heeft een participatie in het een jaar oude Instamotion Retail op het oog. Die site heeft geen auto’s op voorraad maar bemiddelt richting dealers met actueel kwaliteitsaanbod van occassions.

De krant Die Welt achterhaalde, via een melding bij de mededingingswaakhond, dat Allianz een significant belang wil nemen.

In een reactie aan de krant bevestigt het concern de investering. Die zou deel uitmaken van de online strategie om in verschillende typen techbedrijven en -projecten te participeren. Daaruit spreekt vooral een onderzoekende, aftastende opstelling. In datzelfde licht moet de samenwerking met Panasonic in smarthomebewaking worden gezien en de samenwerking met Snappcar om deelauto’s te verzekeren.

Foto: Moyan Brenn (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment