Bureaunetwerk ICOM open voor meer leden

Geen reacties
Tags: ,
Posted 21 Okt 2016 in nieuws

Bureaunetwerk ICOM staat open voor meer leden per land, waardoor lokale digitale agencies hun internationale bereik vergroten.

Dat vertelde Emma Keenan vanochtend aan Emerce op de Europese ledenbijeenkomst van ICOM die nu wordt gehouden in Rotterdam. “Traditioneel is ICOM erg op creatieve bureaus en Amerika gericht. We staan open voor meer leden uit Europa en Azië, ook meerdere per land. Zo lang ze elkaar maar aanvullen en bij ons passen.”

De creatieve component onder de leden is goed vertegenwoordigd. De Engelse topvrouw, die sinds anderhalf jaar aan het roer staat, zoekt in ieder geval meer dataspecialisten “en mediabureaus. Een trend van afgelopen twaalf maanden is dat merken de media-inkoop weghalen bij de grote holdingnetwerken en bij onafhankelijke specialisten onderbrengen.”

Het enige Nederlandse lid van ICOM is Oxyma, gastheer van de EMEA-bijeenkomst waar tientallen bureaudirecteuren op af zijn gekomen.

Keenan werd in mei 2015 aangesteld als executive director van het tot dan toe erg op Amerika gerichte netwerk. Een 65 jaar oud netwerk waar de leden ervaringen en tips uitwisselen. Eén lid per staat. Haar taak is om het netwerk te doen groeien en internationaal concurrerend te maken in online business. Dat betekent ook dat er per land meerdere soorten bedrijven lid moeten kunnen zijn.

“Wat ons onderscheidt van de holdingnetwerken is dat de leden ook ondernemer, vaak ook eigenaar, zijn en daarom werkelijk betrokken zijn bij klanten.” Afgelopen jaar heeft ze de processen ingericht voor de leden in praktisch nauwer met elkaar samen te werken en sneller meer kennis te kunnen delen over markten en klanten. “Die focus begint zich uit te betalen. ICOM wordt als internationaal merk erkend en leden winnen meer internationale pitches.”

Foto: Roman Boed (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment