Betalen met Afterpay stijgt 60 procent

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 20 Okt 2016 in nieuws

Nederland, en dan vooral vrouwen, betalen steeds vaker achteraf bij het webwinkelen. Mannen voldoen transacties het liefst direct met Paypal of creditcard.

Dat blijkt uit de eCommerce Payment Monitor over het eerste halfjaar van 2016. Dat is een onderzoek naar betaalmethoden in Nederland dat wordt uitgevoerd door GfK, in samenwerking met iDEAL en Thuiswinkel.org.

Afterpay en Klarna zijn hier de twee bekendste leveranciers van systemen om achteraf te betalen. Hoe Klarna het doet, meldt het onderzoek niet.

“Waar het aantal online aankopen op totaalniveau met 21 procent toeneemt, stijgt het aantal online aankopen dat is betaald via AfterPay met zestig procent. Vooral in specifieke branches zoals kleding, schoenen en lifestyle. In het eerste half jaar van 2016 wordt drie procent van alle online aankopen, 2,2 miljoen aankopen, met AfterPay betaald.”

Van de ruim 81 miljoen online aankopen die consumenten in het eerste half jaar van 2016 deden, zijn er circa 45 miljoen afgerekend met iDEAL, oftwel 56 procent.

Het aantal betalingen per mobiele telefoon steeg met 66 procent tot 6,3 miljoen. Omgerekend werd acht procent van alle online aankopen gedaan via de smartphone. Van deze aankopen worden er 2,66 miljoen met iDEAL betaald, 43 procent (was: 35 procent). Dat is minder dan iDEALs totale marktaandeel van 56 procent.

Foto: Nicolas Alejandro (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment