Affiliate links slecht voor influencers

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 19 Okt 2016 in nieuws

Met het volwassen worden van online influencing wordt er minder gestuurd op platte, commerciële boodschappen. Authenticiteit en langetermijnsamenwerkingen (70,6 procent) moeten de consument overtuigen. Toch blijkt het simpelweg noemen van merken nog immer succesvol (53,9 procent).

Ook productreviews doen het goed (66,7 procent). Dit in tegenstelling tot affiliate links (10,8 procent), waar slechts één op de tien marketeers succes mee behaalt. Dat concluderen TapInfluence en Altimeter Group, aldus eMarketer.

emarketer-14

Maar er is een discrepantie in wat marketeers de meest effectieve vorm van influencer marketing vinden en wat influencers de meest gevraagde methode noemen. Zo zegt maar liefst 81,7 procent van de influencers dat zij door merken vooral gevraagd worden om aan sponsored content te doen. Terwijl slechts 50 procent van de marketeers dit effectief noemt.

emarketer-15

Authentiek verhaal vertellen

Waarom marketeers influencer marketing gebruiken? Vooral om een authentiek verhaal te vertellen over een merk. Op de tweede plaats komt het beter kunnen bereiken van consumenten, gevolgd door een betere ROI dan andere marketingkanalen.

emarketer-12

Populair onder publiek

Deze overtuiging van marketeers komt overeen met wat influencers zelf zeggen. Maar liefst 71,2 procent van hen noemt het ‘oprecht, zichzelf, eerlijk en open zijn’ als de belangrijkste reden waarom zij populair zijn onder lezers of kijkers. Authenticiteit is de basis voor een betrokken publiek.

emarketer-13

*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het oktobernummer van Emerce magazine (#152).

Het volledige onderzoek The Influencer Marketing Manifesto van TapInfluence en Altimeter is hier te downloaden.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment