Onderzoek: 36 procent consumenten negeert merken


Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.

Zo blijkt uit het halfjaarlijkse onderzoek ‘Connected Life‘. Dat wordt gehouden onder 70.000 consumenten in 58 landen.

Een van de belangrijkste conclusies is, dat organisaties het moeilijker krijgen om mensen te betrekken bij hun merken. Veel consumenten voelen zich overspoeld door de aanwezigheid van merken op sociale platformen, waarbij 35 procent van hen aangeeft dat ze het gevoel hebben ‘constant gevolgd’ te worden door online reclame.

Die perceptie komt grotendeels door het nog steeds groeiende actieve gebruik van nieuwe mediakanalen als Facebook, Instagram en Snapchat.

Een kwart van de Nederlandse internetgebruikers zit op Snapchat. Een forse stijging ten opzichte van de tien procent van twee jaar geleden. Instagram wint ook aan populariteit: 34 procent gebruikt dat nu, ten opzichte van 22 procent in 2014.

Foto: Albie Girl (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.