Eric van Hall (CopyRobin): Contentmarketing als antwoord op adblockers

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 11 Okt 2016 in nieuws

“Consumenten zijn advertenties meer dan zat, anders zouden adblockers nu niet zo’n probleem aan het worden zijn”, stelt Eric van Hall van CopyRobin. “Met adverteren lift je mee op de content van een ander. Maar je kan ook zelf content creëren. Mensen willen namelijk lezen wat je produceert. Daarom gedragen bedrijven en organisaties zichzelf steeds meer als uitgever.”

“Door zakelijk te gaan bloggen, een goede niche te kiezen en het publiek daarvan goed te bedienen, door behulpzaam te zijn in plaats van alleen maar te willen verkopen, kun je een langdurige band opbouwen met je publiek”, vertelt Van Hall. Hoe hang je meetbare doelstellingen aan contentmarketing? “Dat is juist beter meetbaar dan bij advertenties. Want tja, wat betekent een klik? En bij banners gaat het al om impressies, zoals bij tv. Contentmarketing, zeker B2B, kun je gebruiken voor leadgeneratie, mensen er toe aanzetten om de volgende actie te ondernemen. Je hebt meer tijd en je kan ze ook meer motieven geven.”

‘Contentmarketing biedt meerwaarde’
“Naast de bekende ‘download deze whitepaper in ruil voor je e-mailadres’, zijn er hele goede manieren om de conversatie te starten met je doelgroep. Formulieren krijgen ook steeds meer conversationele mogelijkheden om een gesprek met je bezoeker aan te gaan”, schetst Van Hall. “Op die manier kun je je artikelen, video’s of infographics gebruiken als het begin van het gesprek met je doelgroep. Daar krijg je veel meer betrokkenheid, veel meer vertrouwen en expertise. Uiteindelijk is contentmarketing voor veel bedrijven de manier om niet meer als commodity gezien te worden door die meerwaarde te bieden. En dan zijn klanten ook bereid om meer voor je product te betalen.”



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment