Deloitte Digital: technologie zo snel mogelijk tastbaar maken

Geen reacties
Tags: ,
Posted 10 Okt 2016 in nieuws

“Wij willen zo snel mogelijk de mensen die nieuwe technologieën gaan gebruiken aan tafel krijgen”, vertelt Franklin Heijnen van Deloitte Digital. “Dan ga je met hen bedenken: wat gaat het leven beter maken? Dat schetsen we direct uit en maken er een prototype van. Zodat het niet in de PowerPoint slide blijft hangen.”

Heijnen vertelt over een nieuwe spaarapp: “Over een paar jaar worden banken gedwongen om hun data beschikbaar te stellen via API’s. Banken moeten een open structuur krijgen zodat data gebruikt kan worden ook voor derden, bijvoorbeeld een personal finance app, of een device”, schetst Heijnen. “We hebben een fysieke spaarvarken gemaakt waardoor je je spaarsaldo echt tastbaar hebt. Met een tap op de neus van het varken kun je geld van je betaalrekening naar je spaarrekening overmaken.”

De ideale spaarapp
“Met millennials, jonge studenten van de Hogeschool, hebben we de ideale spaarapp gemaakt. We vroegen: hoe zou een ideale spaar app eruit zien? En hoe zou die voor jouw jongere broertje eruit zien?” Het antwoord was verrassend voor Heijnen: “Een van de dingen die eruit kwam was dat hij moest kunnen dansen. Hij moet kunnen bewegen als je bijvoorbeeld je spaardoel bereikt hebt. Ouders zeiden: hij moet wel een klusje kunnen geven, voor drie euro doe je de tuin. Dat zijn manieren waardoor kinderen iets beter met geld leren omgaan op een manier die speels en van deze tijd is.”

Dit interview werd opgenomen op het evenement ‘IoT: from sensing to doing’. Dit evenement werd op 5 oktober gehouden in het kader van Amsterdam eWeek in de ‘Deloitte Digital garage’. In het ‘most connected’ kantoor in de wereld, ‘The Edge’, werden de (toekomstige) mogelijkheden van het Internet of Things en Virtual Reality onder de loep genomen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment