Nieuw reclamenetwerk AdsToSport bijna uitverkocht

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 07 Okt 2016 in nieuws

De exploitant van de bijna duizend websites van Nederlandse sportclubs, AdsToSport, is constant bijna uitverkocht. Clubs verdienen ‘bijna gratis’ honderden en soms duizenden euro’s bij.

De startup weet kennelijk de juiste snaar te raken in de wereld van de sportclubs en -bonden. Achthonderd clubs meldden zich aan om reclamruimte op hun sites te laten exploiteren door data-ondernemer Jaap Stockmann. Hij was gisteren een van de sprekers op Emerce’ Sports Interactive Europe in de Amsterdam Arena.

“We genereren maandelijks meer dan twintig miljoen impressies” met een fillrate van tussen de tachtig en negentig procent. Dat is veel. Soms te veel als adverteerders meer impressies vragen dan in die periode beschikbaar. Immers, de pageviews worden gegenereerd op sites van sportclubs en het verkeer daar is erg ‘seizoensgevoelig’ gedurende de weken, maanden en het jaar.

Commercieel directeur Peter van Baak van partnerbedrijf Sponsorvisie: “Dan kopen we programmatic extra bereik in.” Stockmann: “Met lookalike-audiences kunnen we met een factor tien opschalen.”

AdsToSport verkoopt de beschikbare reclameruimte zowel premium als programmatic. Clubs zien het als aanvulling op hun lokale sponsorbeleid. “Met onze data kunnen we merken andere audiences adviseren dan waar ze bekend mee zijn die even effectief zijn.”

Hoe meer verkeer een clubsite heeft, hoe meer impressies er kunnen worden verkocht. Het reclamebedrijf rekent clubs een omzet van 1 à 2 euro per lid per jaar voor, wat al snel in de honderden euro’s per jaar loopt die direct de clubkas in vloeien.

Stockmann: “Er ligt een goede basis maar we zijn nog niet waar we zijn willen. Focus, dat is belangrijk. In een later stadium gaan we denken aan zaken als offline, out of home en scoreborden langs het veld.”

Foto: StampMedia (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment