Digital United: ‘We zijn geen actief bureau meer’

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 05 Okt 2016 in nieuws

Met de verkoop van Yourzine en Searchresult verandert ook de rol van hun aanstaand voormalig moederbedrijf Digital United. Operationeel directeur Paul Hinze: “We zijn geen actief bureau meer, maar nemen de rol van faciliterende holding aan en streven via onze andere labels naar verdubbeling in de komende vier jaar.”

“Een jaar geleden vroegen we ons in een strategische oriëntatie af waar we staan en waar we komende jaren heen zouden gaan. Toen al spraken we uit dat mochten er belangstellende partijen zijn voor Yourzine en Searchresult dat we dat serieus zouden overwegen. PostNL had zich toen nog niet aangediend”, vertelt Paul Hinze.

“Beiden zijn koplopers in hun respectievelijke veld. Yourzine zet ook al de eerste stappen in het buitenland. Anderen partijen zouden hun beider groei nog kunnen versnellen. Zij hebben daarvoor de middelen. Wij zijn vooral goed in het opzetten en laten groeien van bedrijven.”

Inhoudelijk klopte het, de samenvoeging van de de twee labels van Digital United met Marvia en Cendris. En PostNL bood een goede prijs. Hoe hoog die was, houdt de COO voor zich.

Met het afscheid van de twee dochter en de sublabels verandert ook de rol van Digital United. “We zijn een holding boven een aantal bedrijven die een autonome koers varen. Naar klanten toe zijn wij geen partij meer.” Dat betekent niet dat Hinze en zijn collega’s in de ruststand gaan. “Afgelopen vier jaar verdubbelden we. Dat is voor komende 3,5 jaar ook het plan.”

De groei vindt plaats vanuit Colours, Lighthouse, Symfony en Mobile Pioneers aan de ene kant en SocialInc aan de andere kant. Laatstgenoemde ontwikkelt zich vooral op de as van contentmarketing. De andere partijen zitten meer in platformen als mobiel en e-commerce. “Vanuit het perspectief van portfoliomanagement zouden we hiervoor overnames kunnen doen. Add-ons, niet voor buy & build.” Onlangs ketste nog de overname af van een bedrijf uit het Rijnmondgebied.

“En met Here vervullen we de functie van incubator, bijvoorbeeld van Buienalarm.nl. Met Someone hebben we de ambitie om het grootste online recruitment platform in Nederland te worden. Verder kijken we vooral naar de vraag die leeft in de markt. Daar bouwen we antwoorden op.”

Foto: M. Accarino (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment