Episerver neemt Optivo over

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 04 Okt 2016 in nieuws

Technologiebedrijf Episerver neemt CRM- en e-mailspecialist Optivo over om zijn CMS- en marketingpakket aan te vullen.

De partijen maakten de overname zojuist bekend. Hoeveel geld er met de transactie gemoeid is, blijft vertrouwelijk.

De verkopende partij is Deutsche Post DHL Group, dat Optivo in 2013 inlijfde. Het postbedrijf houdt er een opmerkelijke strategie op na, want verkocht eind vorig jaar ook al Nugg.ad. Dat specialistische online reclamebedrijf ging naar Zalando.

Voor Episerver is dit de tweede overname in korte tijd. Enkele weken geleden kocht het nog de fabrikant van slimme software Peerius.

Uit het persbericht: “Dankzij de uitbreiding met Optivo krijgen digital marketing- en salesprofessionals die Episerver gebruiken, de mogelijkheid om de manier waarop klanten reageren op hun campagnes omnichannel te beheren en optimaliseren. De acquisitie van Peerius betekende een grote stap vooruit voor Episervers visie voor de autonome personalisatie. Dit is het mogelijk maken voor merken om in te spelen op het gedrag en de intenties van klanten om zo één-op-één te interacteren met klanten over verschillende platforms en zelfs persoonlijk contact te leggen met anonieme bezoekers.”

Foto: Sheila Sund (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment