PostNL koopt Yourzine en Searchresult

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , ,
Posted 04 Okt 2016 in nieuws

PostNL neemt directmarketingspecialisten Yourzine en Searchresult over. Directeuren Gert-Jan Delcliseur van Searchresult en Michiel van Riemsdijk van Yourzine nemen actief deel in de nieuwe onderneming.

De twee worden samengevoegd met PostNL-onderdelen Cendris Inzicht & Campagnes (I&C) en Marvia. Per 1 januari 2017 vormen die een nieuw bedrijf. Het is nog niet duidelijk onder welke naam de activiteiten worden gecombineerd.

PostNL geeft aanstaande vrijdag pas via den persconferentie toelichting op het nieuws. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

De aard van vier bedrijven zegt op zich al wel iets over de plannen. Searchresult is gespecialiseerd in marketing met zoekmachines, Google dus. Dat gaat om SEO en SEA maar ook analytics, display en aanpalende zaken als conversieoptimalisatie en socialmedia. Yourzine word overgenomen van Digital United. Yourzine is van oudsher een e-mailmarketingspecialist maar verlegde de focus naar communicatie van CRM. Het interessante is dat het bedrijf afgelopen periode meerdere aparte sublabels lanceerde om meer specialismes in de markt te kunnen zetten.

Cendris weet vooral heel veel van marketing via postcodes, reclamepost dus, maar heeft zich afgelopen jaren ook gespecialiseerd in DM in het digitale domein. Marvia op zijn beurt, dat PostNL in 2012 kocht, is een softwarebedrijf dat zijn klanten digitale en fysieke reclamematerialen helpt produceren.

Het persbericht meldt: “Door de krachten van de bedrijven te bundelen heeft PostNL alle marketingdisciplines in huis: van strategieontwikkeling, datamanagement, campagnemanagement tot en met verantwoording van de behaalde doelen. Met een effectieve inzet van verschillende kanalen. Het nieuw te vormen bedrijf start met zo’n 250 grote klanten in de sectoren Retail, Automotive, Media, Telecommunicatie, Finance, Energie & Utilities, Leisure en Uitgeverijen.”

Gert-Jan Delcliseur en Michiel van Riemsdijk vormen samen met Menno Worst van PostNL de directie van het nieuwe bedrijf. Worst komt uit de directie van Marvia.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment