NU.nl open voor lokale adverteerders

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , , , ,
Posted 04 Okt 2016 in nieuws

Uitgeverij Sanoma lanceert een nieuw advertentieprogramma waardoor zelfs de kleinste zakelijke adverteerder reclame kan kopen op de voorpagina van NU.nl.

De dienst krijgt de niet helemaal verrassende naam NU Lokaal Adverteren. Gisteren ging ze live. Het richt zich op het MKB en maakt het mogelijk om binnen drie klikken een reclameprogramma op te zetten. “Reclame op de voorpagina van NU.nl, dat spreekt iedereen aan”, aldus brand director News & Automotive Jan Wouter Kleinjan.

Adverteerders geven de beoogde postcode of regio op en definiëren de straal waarbinnen de uitingen moeten worden getoond. Dat resulteert in een aantal impressies. Is dat te veel, dan verkleint de ondernemer de straal. De banners die vervolgens worden uitgeserveerd kunnen linken naar een tekst, Facebook, website of telefoonnummer. In een dashboard staan de resultaten. Betaling vindt plaats via iDEAL of creditcard.

Kleinjan is vrij kort kort aan boord maar heeft al een aantal veranderingen doorgevoerd rondom het nieuwsmerk NU.nl. NuJIJ is veranderd en de site en app van NU Sport zijn vernieuwd vanuit een crossmediale gedachte. “Met SBS. We sluiten net achter de NOS aan met ons gecombineerde sportbereik op tv en online.”

De veranderingen vinden plaats vanuit een herbezinning op de huidige en gewenste positionering van NU.nl.

“In 2015 realiseerden we een groei van boven de dertien procent. Die dubbelcijferige groei willen we voortzetten naar 2017 en dat moet ergens vandaan komen. Het merk is nu geherpositioneerd voor groei. Focus: bij ons vind je alles wat je moet weten en alles dat je wilt weten”, jargon voor nieuws en actualiteitsvideo en reclame

Video en native advertising zijn twee reclamevormen waar adverteerders steeds meer voor warmlopen. Videoreclame wordt met SBS ingevuld. Om adverteerders met native advertising te servicen richtte Sanoma een eigen team specialisten in: NU Studio. “Acht man, fulltime. Het zijn mensen die op het snijvlak van journalistiek en commercie opereren en die materie goed snappen.”

Voor de promotie van NU Lokaal Adverteren leunt het bedrijf op zijn lokale mediapartners, bedrijven als De InternetBode en AT5. Zij zorgen al voor het lokale nieuws op NU.nl en gaan krijgen ook een actievere rol in de exploitatie. “Ons netwerk lokale partners dekt een groot deel van Nederland.”

Foto: Viktor van Werkhooven (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment