Dept koopt Duitse e-commercespecialist

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 04 Okt 2016 in nieuws

De Duitse e-commercespecialist BE EXCELLENT is het nieuwe zusterbedrijf binnen de rap uitdijende bedrijvengroep Dept.

Vandaag maakt Dept de overname bekend van de Duitse Demandware-specialist. Hoeveel voor de overname is betaald, houden de partijen voor zich. BE EXCELLENT richt zich op consultancy, implementatie en ondersteuning van wereldwijde webshops binnen de fashion-, electronics- en sportindustrie.

Bart Manuel, mede-eigenaar van Dept, was nauw bij de transactie betrokken. “E-commerce biedt grote kansen voor merken en mode, temeer daar merken steeds meer direct aan de consument gaan verkopen. Ze ontwikkelen e-commercecapaciteiten en zetten daar vaak Demandware, nu van Salesforce, voor in. Het gaat hen niet enkel om het transactionele model maar ook om beleving, gebruikerservaring, branding en fysieke brandstores. Het is een behoorlijk gelaagde wereld.”

BE EXCELLENT is een partij van middelgrote omvang die het voor Dept aantrekkelijk maakt. De geschiedenis, tien jaar oud, en de specialismes die het in huis heeft, sluiten aan op die van de Dept-bedrijven.

“Vanwege specialisme moet BE EXCELLENT al vaak samenwerken met andere specialismen. Wij kunnen daar vrij makkelijk op aanhaken”, aldus Manuel. Zijn bedrijvengroep kan toegevoegde waarde leveren door rondom de klantmerken een ecosysteem van services neer te zetten. “Dat zijn we aan het leren.”

Andere bedrijven uit de Dept-groep zijn: TamTam, Expand Online, a friend of mine, Second Degree, Building Blocks en sinds vorige maand Studio Dumbar. Het netwerk bestaat uit 435 medewerkers, goed voor een gezamenlijke omzet van ruim 50 miljoen euro en kantoren in Nederland, Duitsland, Engeland, Amerika en Spanje.

“Het is belangrijk dat we onder de vlag van Dept internationale merken ontwikkelen vanuit de specialismen van onze agencies en een duidelijk portfolio daarbij”, wat zoveel betekent dat er geen zware overhead wordt opgetuigd rondom het Dept-label.

De nieuwe Duitse dochter heeft ook een klein team in Londen zitten dat zich daar richt op sales, consulting en klantcontact. Naast het hoofdkantoor in Jena zit er ook een dependence in Berlijn.

Over de vorming van de internationale bedrijvengroep onder Dept-label: “Nederland staat en Duitsland en Engeland gaan de goede kant op. Voor een complete geografische set moeten er eigenlijk nog een of twee regio’s bij.” Thematisch gezien kijkt Manuel naar gebieden als datamanagement en connected hardware.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment