Deli XL, Husqvarna, Sanoma en TNT genomineerd voor Digital Transformers Award ‘16

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 29 Sep 2016 in nieuws

Deli XL, Husqvarna, Sanoma en TNT zijn genomineerd voor de finale van de Transformers Award ’16. Uit ruim vijftig inzendingen werd dit viertal genomineerd. Het event vindt plaats op donderdag 6 oktober 2016, als onderdeel van Amsterdam eWeek. Tijdens de uitreiking worden de grootste digitale veranderaars in Nederland in de schijnwerpers gezet.

De kandidaten pitchen tijdens de finale voor de winst en worden door het publiek aan de tand gevoeld. Ter plekke wordt bepaald wie zich Digital Transformer 2016 mag noemen.

Deli XL – Anouk Beeren

De genomineerden blinken ieder op hun eigen manier uit op het gebied van digitale transformatie. Zo is bij Deli XL in korte tijd de e-commerce volledig geïntegreerd in de bedrijfsvoering. Anouk Beeren, manager e-commerce & merchandising: “Digitaal is het nieuwe normaal. Met dat uitgangspunt zijn we uitgegroeid tot een platform waar klanten naast bestellingen ook volop inspiratie vinden en een complete shopperexperience kunnen beleven. belangrijkste activiteiten van een horecagroothandel online weten te brengen. We benaderen onze klanten persoonlijk, op grote schaal én op relevante momenten. Dat is essentieel voor een goede klantrelatie en klantontwikkeling binnen b2b. Deze nominatie is de erkenning voor wat we bereikt hebben met e-commerce bij Deli XL. En daar ben ik ontzettend trots op.” 

Husqvarna – Wilko Klaassen

Don’t assume anything‘. Dat was het motto van Wilko Klaassen, VP Global Online bij Husqvarna, toen hij aan zijn klus bij het bedrijf begon. “De verandering van static naar dynamic digital presence is lastig,” vertelt Klaassen. “Soms moeten de verwachtingen worden getemperd. Mensen denken dat alles in een handomdraai geregeld kan worden, maar de praktijk is natuurlijk anders. Je hebt te maken met diverse systemen en processen die meestal niet zijn opgezet voor digitale ondersteuning. Het is een voortdurende balancing act tussen overtuigen en niet té snel gaan. Je werkt met een visie voor de lange termijn, maar moet ook de verwachtingen op korte termijn zien te managen.”

Sanoma – Arnoud Klerkx

Sanoma Learning levert lesmethodes voor lager- en middelbaar onderwijs in vijf Europese landen. CTO Arnoud Klerkx heeft de laatste jaren een belangrijke moderniseringsslag ingezet. “Het ontwikkelen van digitale lesmethodes vereist andere kennis en vaardigheden dan de schoolboeken,” stelt Klerkx. “Niet alleen is een goede userinteraction en experience cruciaal, ook de manier waarop producten ontwikkeld worden is diametraal anders dan in de papieren wereld. Er zitten zelfs leerkrachten en soms ook leerlingen in de scrumteams. We zijn globaal het eerste bedrijf dat een lesproduct heeft gelanceerd dat volledig gepersonaliseerd werkt. Zo kunnen we voorspellen of een leerling zijn toets niet gaat halen. En wat er moet gebeuren om hem of haar wel te laten slagen.” 

TNT – Michel Alsemgeest

Met een verwachte online omzet van 1,4 miljard over 2016 en een doelstelling van 6 miljard over twee jaar is TNT e-commerce enorm in beweging. “Toen ik hier aantrad waren we met een club van 40 fte,” vertelt Michel Alsemgeest, Vice President Digital International bij TNT. “Ondertussen zijn we met 160 fte. We waren eerst vooral bezig met productdevelopment, maar we zijn ons langzaam steeds meer gaan concentreren op de bouw van een wereldwijd e-commerceplatform waar straks alle TNT-landen buiten de US mee gaan werken. We hebben dat platform ondertussen in een aantal landen in gebruik en het pakt nu al goed uit. We zitten fors boven onze commerciële doelstelling.”

Amsterdam eWeek vindt plaats van maandag 3 tot en met zaterdag 8 oktober.

Foto: Alfredo Mendez (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment