Strato lanceert nieuwe merkcampagne

Geen reacties
Tags: , , , , , ,
Posted 26 sep 2016 in nieuws

Hostingbedrijf Strato komt met de nieuwe propositie #faireenvoudigd om de vetrandjes van wantrouwen over kleine lettertjes in hostingcontracten weg te snijden. De campagne wordt begeleid met een nieuwe tv-commercial.

De nieuwe propositie en marketingcampagne zijn live gegaan in Nederland en Duitsland. “We laten de misstanden in de branche zien en maken duidelijk dat we daar niet aan doen”, aldus CEO Christian Boing tegen Emerce.

“Er is veel blabla bij concurrenten. Kijk maar op socialmedia.” Zijn bedrijf, onderdeel van Deutsche Telekom, geeft daarom juist 30 dagen probeertijd, geen maandenlange contractperiodes, en geen kleine lettertjes in de overeenkomsten.

De tv-commercial van Strato gaat nu zes weken lopen en wordt tegen het einde van het jaar herhaald. Böing kiest bewust voor televisie en in mindere mate voor online adverteren. Bewust. “Televisie is het beste medium om bekendheid te genereren, al is het moeilijk om jongeren via tv te bereiken. Testen met online reclame laten zien dat we andere en meer boodschappen moeten inzetten om dat te laten werken. Dan krijg je een duale marketingstrategie en daar kiezen we niet voor.”

Qua productontwikkeling ligen er weinig grote vernieuwingen in het verschiet. “We doen aan massahosting, dus mensen vragen om en site, shop, e-mail, et cetera. We zijn ook meer features voor de zakelijke markt gaan bieden. Toegevoegde waarde bieden voor een breed publiek, dat is het pad dat we trouw bewandelen.”

In Nederland heeft Strato 140.000 abonnees, een toename van dertig à veertig procent ten opzichte van een jaar geleden.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment