NY Times staakt jongerenapp, gaat voor social media

Geen reacties
Tags: , , , , , ,
Posted 23 aug 2016 in nieuws

De mobiele app NYT Now wist afgelopen twee jaar niet aan te slaan onder de jeugd. De krant trekt de stekker er nu uit en richt zich op de plekken waar jonger publiek sowieso komt: Twitter en Facebook.

Het idee leek simpel. Bouw een app, stop daar dagelijk een selectie in met artikelen die interessant zijn voor een jongere doelgroep en je hebt een bruggetje naar de verloren, want onbereikbare, mediagarantie. Klonk goed, maar missie gefaald.

De krant stopt met de iOS-app NYT Now, meldt The Drum. In eerste instantie moesten belangstellenden nog abonnementsgeld betalen voor de app, maar zelfs toen hij gratis werd bereikte hij het aantal oogballen dat de uitgever ervan had gehoopt.

Eind volgende week verdwijnt NYT Now uit de App Store. De aandacht wordt verlegd naar platformen van derden, zoals Twitter en Facebook. Daar zit het gezochte publiek wel in groten getale.

Foto: Brad Smith (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment