‘Groei Britse budgetten eerste kwartaal 2010’

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 19 jan 2010 in nieuws

Adverteerders zetten meer geld in dit kwartaal dan een jaar terug, de eerste ‘stijging’in vijf jaar tijd.

afbeelding: /uploads/pictures/cache/dsartimage_4670_200_99999_scl.jpg?tm=1263880916

Dat blijkt uit de BDO Bellwether enquête die vandaag gepubliceerd is.

 

De marketinguitgaven daalden voor het negende kwartaal op in het vierde kwartaal van 2009, maar met een geringer percentage van voorheen.

Zo’n 35 procent van de ondervraagde bedrijven ziet betere vooruitzichten voor het eerste kwartaal van 2010 dan voor het eerste kwartaal van 2009. Budgetten stijgen. Begrotingen voor 2010 zijn ook gemiddeld hoger dan die van 2009.

 

Terreinen die het beter gaan doen zijn vooral direct marketing en online adverteren. Deze onderdelen lieten ook al een stijging zien in 2009, met zelfs 11 procent meer zoekreclame in Engeland.

 

 

(<A xhref="http://www.ft.com/cms/s/0/be015c38-03d1-11df-a601-00144feabdc0.html" target=_blank">FT</A>, <A xhref="http://www.ipa.co.uk/Content/Q4-2009-Bellwether-Report-out-today-marketing-budgets-reduced-at-even-slower-rate-" target=_blank">persbericht</A>)

0 reacties

Lees het volledige bericht op MediaFacts »


Add Your Comment