Online bannertool Bannerwise bundelt krachten met Adcombi

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 03 aug 2016 in nieuws

Online bannertool Bannerwise heeft een nieuw partnerschap aangekondigd, dit keer met Adcombi. Dat laatste bedrijf biedt grote adverteerders de mogelijkheid om zelf displaycampagnes uit te rollen en te analyseren. Daar komt het creatieve deel nu bij.

Het is de tweede samenwerking voor Bannerwise, want in februari werd ook al een overeenkomst met mediaboekingskantoor MediaBookers aangekondigd voor de kleine adverteerders in het MKB. De oplossing van Bannerwise is toen toegevoegd aan de zogenoemde TradeDesk van MediaBookers. Klanten maken in één sjabloon een banner op, kiezen hun budget en eventueel locatie, en direct staat hun uiting op de grootste nieuwssites van Nederland.

Het nieuwe partnership speelt in op de vraag vanuit adverteerders en mediabureaus om online adverteren goedkoper en eenvoudiger te maken.

De tool van Bannerwise – ING Starter van het Jaar 2015 – vereist geen kennis van computercode, designsoftware of  animatie. De software genereert op basis van één ontwerp automatisch een hele reeks andere bannerformaten, voor mobiele apparaten en advertentieplatformen.

“Onze klanten zijn vooral mediabureaus, waaronder ook echt grote, die het creatieve werk niet meer hoeven uit te besteden”, zegt Joost Kortlever van Bannerwise tegen Emerce.

Bij Adcombi heet de Bannerwise oplossing overigens adCreate. Het bureau voor programmatic advertising onderscheidde zich tot nu toe vooral door multi-advertising, waarbij franchise-ondernemingen in een keer – in een paar seconden – op maat gemaakte advertentiesets kunnen ontwikkelen voor hun aangesloten bedrijven.

De ambities van beide partners beperken zich niet tot Nederland. Men wil met de uitgebreide Adcombi Suite heel Europa veroveren.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment