Minder likes voor populaire Instagrammers

Geen reacties
Tags: ,
Posted 29 jul 2016 in nieuws

Instagram-influencers streven naar zoveel mogelijk volgers. Maar hoe meer ze er hebben, hoe minder likes en comments ze gemiddeld scoren. Boven de duizend aanhangers halveert het gemiddelde al, meldt Markerly op basis van haar eigen influencerplatform.

Gebruikers met minder dan duizend volgers krijgen in de regel ruim 6 procent meer likes dan collega’s met meer dan tien miljoen volgers. Oftewel een gemiddelde van 8,03 likes versus 1,66 likes per post.

Weinig respons

Ook het gemiddelde aantal comments neemt sterk af naarmate men meer volgers heeft. Zo heeft iemand met minder dan duizend volgers over het algemeen 0,56 reacties per post, terwijl influencers met meer dan tien miljoen volgers nog slechts 0,05 comments ontvangt op een berichtje. Dat concludeert eMarketer op basis van het onderzoek van Markerly.

Plaatje eMarketer

Elke uitgegeven dollar is 9,60 dollar waard

Maar ondanks lagere aantallen likes en comments blijft de invloed van influencers groot. En het inzetten ervan voor marketingdoeleinden is flink effectief. RhythmOne berekende dat in het eerste kwartaal van 2015 elke dollar uitgegeven aan influencer marketingprogramma’s maar liefst 9,60 dollar waard bleek. Een toename in vergelijking met 6,85 dollar een jaar eerder.

Vooral de categorie verpakte etenswaren vaart er wel bij. In die markt is elke dollar uitgegeven aan influencer marketing zelfs 14,29 dollar waard. Maar ook de reisbranche (12,54 dollar) en badkamer- en beautyproducten (12,21 dollar) doen het goed. Alcoholische dranken (11,76 dollar) en supermarkten (10,88 dollar) sluiten de Top 5 af.

Plaatje eMarketer2

*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het juninummer van Emerce magazine (#150).



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment