‘Slimme meter moet beter’

Geen reacties
Tags:
Posted 29 jul 2016 in nieuws

De verbruikskostenoverzichten die huishoudens met een slimme energiemeter tweemaandelijks ontvangen, zijn ondermaats. Dat stelt Vereniging Eigen Huis.

De overzichten geven onvoldoende inzicht in het energieverbruik, zetten niet aan tot besparing en veel mensen zeggen ze niet eens te ontvangen. Energieleveranciers voldoen hiermee volgens de VEH niet aan de regelgeving uit 2015.

Vooral EnergieDirect en E.ON doen het op dit punt slecht. Qurrent, NLEnergie, Greenchoice en Eneco doen het beter en zetten hun klanten wel aan tot besparing.

Maar liefst een derde van de ondervraagden zegt de verplichte tweemaandelijkse verbruikskostenoverzichten niet eens te ontvangen. Energieleverancier Vandebron haalt hier de slechtste score: maar 19 procent van de respondenten die klant zijn bij deze leverancier zegt zo’n overzicht te krijgen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment