KPN gesommeerd te stoppen met ‘woekerrentes’

Geen reacties
Tags: ,
Posted 28 jul 2016 in nieuws

De Consumentenbond heeft KPN gesommeerd om de tarieven van alle mobiele telefoonabonnementen op zijn website per direct in overeenstemming te brengen met geldende wet- en regelgeving op het gebied van kredietovereenkomsten. Anders stapt de belangenvereniging naar de rechter.

Uit onderzoek van claimorganisatie ConsumentenClaim eerder deze maand is gebleken dat KPN veel meer dan de wettelijk maximaal toegestane 14 procent rente aan haar klanten berekende, soms wel tot 100 procent.

KPN verwijderde daarop een aantal aanbiedingen van zijn website, maar ConsumentenClaim en de Consumentenbond constateren dat KPN nog altijd overeenkomsten aanbiedt in strijd met de wet.

Vanaf oktober 2014 voert de Consumentenbond actie tegen het verstoppen van toestelkosten in mobiele abonnementen. Aanbieders van mobiele abonnementen moeten duidelijk zijn over wat consumenten voor een abonnement betalen èn wat ze voor de smartphone betalen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment