Transavia opent kanaal op Snapchat

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 26 Jul 2016 in nieuws

Transavia breidt haar social media-portfolio uit met Snapchat. Via dit medium deelt de luchtvaartmaatschappij impressies achter de schermen onder de noemer TransaviaSnap.

De content op Snapchat wordt direct geplaatst door cabinepersoneel en piloten zelf. Elke week neemt een andere werknemer het kanaal over. Het eerste filmpje is vanuit de cockpit gemaakt.

De insteek is volgens Transavia interactie met de klant. “Snapchat is op dit moment bedoeld als kijkje achter de schermen en wordt door ons nog niet gebruikt als verkoop- of klantenservicekanaal. Wie weet in de toekomst,” aldus een woordvoerder. “Voor customer care zetten we Facebook en Whatsapp in.”

Transavia is daarnaast actief op Instagram en LinkedIn, en bereikt wekelijks meer dan 4 miljoen mensen via Facebook.

Het dagelijks gebruik van Snapchat in Nederland groeide in 2016 met 69 procent ten opzichte van 2015.

Transavia is niet de eerste airline op Snapchat: Aer Lingus is al sinds 2014 actief en ook Air New Zealand en WOW Air (IJsland) zijn er te vinden.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment