‘Nog zoveel te winnen in digitale sportmarketing’

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 22 Jul 2016 in nieuws

Drie digitale oudgedienden uit de sportmarketing zijn samen een nieuw bureau begonnen: Super Sunday. Het bedrijf richt zich op merken, bonden en ook op individuele atleten.

“De sponsorbudgetten worden kleiner, maar daarom wordt het ook juist belangrijker om die goed in te zetten. Op grond van onze ervaring zien we gewoon dat niet het maximale uit sponsoring wordt gehaald. Er is nog veel te winnen”, aldus Patrick Overwijk.

Overwijk lanceerde gisteren samen met Pijke Oostra en Eric Nooijen het sportmarketingbureau Super Sunday. Zij hebben jaren ervaring met sponsoring, activaties, merkdenken en bedrijfscommunicatie met een digitale insteek.

Tegen Emerce zegt hij: “Het is nogal een containerbegrip geworden, maar we geloven sterk in storytelling als vehikel om een boodschap over te brengen. Veel merken doen het wel maar de finesse ontbreekt. Sport kent alles uit het gewone leven: helden, verliezers, winnaars, teamspirit. Bovendien is het erg likeable en goed materiaal om verhalen mee te vertellen. Owned, paid en earned.”

Compagnon Eric Nooijen: “Wat begint met een mooie sponsordeal, levert vaak snel grote vragen op. Vaak blijken er voor een merk in de praktijk maar weinig activatiemogelijkheden te zijn, omdat er vooraf vooral is onderhandeld over klassieke exposure. Dan blijft het bij de naam op een shirt. Wij kijken vooraf al naar het geheel, trough-the-line, zodat een merk gegarandeerd het maximale uit een sponsorship haalt. Daarbij is digitaal ons vertrekpunt.”

Dat het nu hartje zomer is, heeft de ondernemers er niet weerhouden juist nu het bedrijf te beginnen. Overwijk: “Is er ooit een beste moment? En bovendien: we zitten nu in hartje sportzomer. Ieder praat over voetbal, de Tour en straks de Olympische Spelen.”

De onderneming werkt vanuit marketingdoelstelling en richt zich naast bedrijven ook op sportbonden en individuele atleten. “In de VS hebben sporters zeer professionele sociale kanalen. Daar kunnen velen hier nog van leren.”

*) Op 6 oktober organiseert Emerce in de Amsterdam Arena het internationale event Sports Interactive Europe als onderdeel van de Amsterdam Eweek



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment