TamTam over digital design: ‘Verscheep je goede idee’

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 19 jul 2016 in nieuws

Arthur Stobbelaar van TamTam doet uit de doeken waarom ideeën slechts ideeën blijven en wat je kunt doen om ze echt te ontwikkelen. “Je product bestaat niet totdat je het verscheept. Ieder idee komt op de wereld als een lelijke baby. Als bedenker van het idee is het jouw taak om het idee te koesteren en te laten groeien tot zijn volle potentie.”

“De eerste iPhone werkte als telefoon eigenlijk helemaal niet zo goed. Toch zette Apple het op de markt. Want het ging om de essentie: de mobiel als superkleine computer waarop de telefoon slechts een app is. Steve Jobs zei dan ook: real artists ship”, vertelt Stobbelaar. “Binnen vier weken had Mark Zuckerberg de eerste versie van Facebook uitgebracht. De essentie was er al. Maak je account, login, maak vrienden en plaats content op hun muur. Dat doen we vandaag de dag nog. De slogan van Zuckerberg is: stay focused and keep shipping.” Stobbelaar haalt ook Elon Musk en Martin Luther King aan: “Ze hadden een idee en lieten het los in de wereld. Ze deelden hun idee en dat werd iets dat groter is dan henzelf.”

Campus Party Europa brengt geeks, studenten en ondernemers samen op een vijfdaagse creatief festival met presentaties, hackathons, demo’s, workshops en een drone wedstrijd. Onder de vlag van Dutch Digital Agencies en Dutch Digital Design gaven zeven Nederlandse bureaus een presentatie over design, innovatie en technologie.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment