Dataspecialist nieuw label bij Happy Leads

Geen reacties
Tags: , , , , , ,
Posted 18 Jul 2016 in nieuws

Marketingbureau Happy Leads opent een nieuw label dat zich louter gaat toeleggen op data-analyse. “Alles staat bij ons in het teken van het verhogen van rendement”, licht directeur Mathijs Visser toe.

In het glazen gebouw de Blob in hartje Eindhoven zit vanaf vandaag een nieuw bedrijf onder de naam Happy Data.

Visser: “Binnen Happy Data kunnen we analyses maken van klantenbestanden en daarmee look-a-like groepen vinden en verschillende segmenten in een database aangeven. Op basis van meer dan 200 verschillende variabelen, op postcodeniveau, kunnen we uitspraken gaan doen over klantprofielen. Op zich is dat niet nieuw, maar omdat we het combineren met alle andere onderdelen binnen onze groep ontstaan er heel veel nieuwe mogelijkheden.”

Met de datakennis aan boord komen de bedrijven uit de Happy-bedrijvengroep goed beslagen ten ijs bij pitches. Met de expertise van het nieuwe label wordt al een paar maanden bij klanten gewerkt en het levert aantoonbaar resultaat.

“Bij potentiële klanten houden we geen presentaties op onderbuikgevoel of inschatting maar doen voorspellingen op basis van data. Aan de andere kant: bij bestaande klanten kunnen we bijvoorbeeld na een data-analyse concluderen dat we andere online creatie moeten inzetten of in een bepaald gebied met bepaalde boodschappen beter kunnen flyeren.” Dan blijkt papieren reclame plots bijzonder effectief.

Happy Leads is voortgekomen uit leadgeneratiespecialist Permission van de Lectric Groep, nu: Digital United. Twee jaar geleden verwierf Happy Leads daar een meerderheidsbelang in en zag het bedrijf sindsdien groeien tot een onderneming met elf man.

De Happy-bedrijven hebben in totaal zo’n honderd man in dienst, verdeeld over een aantal gespecialiseerde sublabels. Happy Leads is specialist in online leadgeneratie, socialmediamarketing en e-mailmarketing. Happy Cactus is een resultaatgericht reclamebureau, Happy Idiots beweegt zich in de sferen van zoekmachine-, display- en affiliatemarketing, Happy Online bouwt websites en apps en Happy & Healthy is ‘horizontaal gespecialiseerd’ rondom de thema’s gezondheidszorg en marketing.

Leads en Data opereren los van elkaar omdat “de eerste leads helpt genereren naar inschrijvingen op databases. De tweede, Data, kijkt wat je ermee kunt doen. Dat fungeert onderliggend ook als verbindende factor naar de andere labels. De cirkel is rond.”



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment