Nieuwe strategie Newzoo: mobile analytics

Geen reacties
Tags: , , , , , ,
Posted 13 jul 2016 in nieuws

De Nederlandse specialist in mondiale gameanalytics Newzoo lanceert een nieuw product. Dat verbreedt de expertise naar mobiele marketing in het algemeen, met een bereik van 2 miljard mobiele toestellen.

Newzoo Global Mobile Intelligence Suite, zoals de dienst is gedoopt, brengt alle relevante key performance indicators in kaart voor bedrijven die in het mobiele domein marktcampagnes willen opzetten. Dat gebeurt op basis van data van 2 miljard mobiele toestellen in 190 landen, waaronder 650 miljoen in China. Dat is vrij uniek.

Om deze veelomvattende analyticsdienst op te zetten, werkt Newzoo samen met een aantal datapartijen. TalkingData brengt data uit China in. Niet enkel over telefoongebruik, maar ook over lokale appwinkels. Het bedrijf verwierf eerder dit jaar een minderheidsbelang in het Amsterdamse bedrijf.

Pushwoosh levert data op basis van verstuurde pushnotificaties. deltaDNA levert informatie in over appmonetization en engagement. PrioriData is gespecialiseerd in de analyse van downloads en omzetten in appwinkels.

Voor Newzoo betekent dit een aanzienlijke verbreding van zijn portfolio. Tot nu toe richtte het zich, met internationaal succes, louter op de gamingmarkt. Daar is het een van de grote dataleveranciers. Directeur Peter Warman boort met Mobile Intelligence een aanzienlijk bredere markt aan.

“Het staat bedrijven toe nieuwe marktkansen te identificeren en uit te rekenen hoe groot het marktpotentieel is in termen van publiek, toestellen en omzet.” Op basis van dit soort kennis wordt nationale en internationale marketingplannen opgesteld, uitgevoerd en bijgestuurd. Klanten kunnen abonnementen kopen per regio of per industrie. Bijvoorbeeld: Automotive, Entertainment, Finance, Retail, Travel of Advertising.

Tot de klantenkring behoren onder meer Disney, YouTube, Endemol, Mail.ru, Apple en Tencent.

Foto: matsuyuki (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment