Second Degree: blik op LinkedIn na de overname

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 12 Jul 2016 in nieuws

Martine Meijburg van Second Degree vertelt op Cannes Lions over de inzet van LinkedIn: “Het is geen veredelde Twitter of Facebook. De content die je post moet waarde hebben voor je netwerk. Dus geen stomme puzzeltjes.” Meijburg reageert ook op de overname van LinkedIn door Microsoft.

“Het is een hele goede overname. Beiden zijn Amerikaanse spelers met dezelfde synergie. Wat mij enthousiasmeert is dat je de producten van Microsoft en LinkedIn heel goed kan combineren”, stelt Meijburg. “Neem bijvoorbeeld Bing. Als je de hele zakelijke search erachter zet, kun je van Bing echt een B2B-zoekmachine maken. Daarnaast is het best wel dramatisch om in te loggen op Office 365. Straks kun je bijvoorbeeld met je LinkedIn profiel inloggen, en vervolgens documenten delen met je connecties.”

Hoe zie je dat voor sales? “LinkedIn heeft al integratie met de meeste sales tools. De CRM tool van Microsoft, Dynamics, kun je al met LinkedIn data verrijken. Dat kan nu een stapje verder gaan”, schetst Meijburg.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment