GfK: Zestien procent doet online boodschappen

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 08 jul 2016 in nieuws

Zestien procent van de huishoudens in Nederland doet wel eens online boodschappen, vertelt een nieuw rapport van GfK.

Het is een kleine groep gebruikers die voor tachtig procent van de online omzet van supermarkt zorgen, aldus het rapport. Hoeveel huishoudens regelmatig online winkelt, wordt hier niet helemaal duidelijk.

“‘Huishoudens met kinderen en hoog inkomen’ en ‘jongeren’ besteden bovengemiddeld aan online boodschappen. Bijna de helft (49%) van de supermarkt omzet online komt van deze doelgroepen. Bij de fysieke winkel komt ruim een derde (37%) van de omzet bij ‘huishoudens met kinderen en hoog inkomen’ en ‘ jongeren’ vandaan.”

De supermarktomzet steeg in het eerste half jaar met 2,5 procent naar 17,3 miljard euro.

Foto: Christian Schnettelker (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment