bol.com: helft siteverkeer via mobiel

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 07 Jul 2016 in nieuws

Tegen het einde van 2016 verwacht bol.com dat zijn online warenhuis een mobile first shoppingplatform is. Vanaf dan komt de helft van het verkeer via mobiele telefoons en tablets.

En in de loop van 2017 zal dat alleen maar meer worden. Dat heeft minstens twee redenen. Allereerst groeit het aantal mobiele shoppers organisch van kwartaal op kwartaal al aanzienlijk. Dat is een algemene trend. Daarnaast neemt bol.com afscheid van het aparte mobiele subdomein en wordt al het verkeer op bol.com opgevangen en krijgt de gebruiker de interface die het best van zijn scherm past.

Met een korte mobiele marktupdate laat het bedrijf weten dat op dit moment veertig procent van het verkeer afkomstig is van mobiele dragers. Dat is niet uitzonderlijk veel of weinig, maar mag gemiddeld heten voor een grote bestemming als deze. De leiding verwacht dat het mobiele gebruik komende twee kwartalen met minstens een kwart stijgt.

Bij de huidige groeitrend zou over een jaar zestig procent van het verkeer van mobiele dragers kunnen komen. In deze cijfers wordt het appverkeer niet meegerekend. Het gaat louter over webverkeer.

“Door over te gaan naar één website komen er meer mogelijkheden beschikbaar voor de groep klanten die bestelt via smartphone, waaronder: volledig beheer van accountgegevens, bestellingen en betalingen, toegang tot meerdere verlanglijstjes, uitgebreide informatie over verkopers en persoonlijke aanbevelingen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment