Buitenland steeds belangrijker voor digitale bureaus

Geen reacties
Tags:
Posted 07 jul 2016 in nieuws

De digitale industrie in Nederland haalt ongeveer 12 procent van zijn omzet uit het buitenland. Dat komt neer op zo’n 60 miljoen euro. Dat blijkt uit het Kengetallenonderzoek van Dutch Digital Agencies (DDA), de branchevereniging voor digitale bureaus in Nederland.

Volgens DDA-voorzitter Adjan Kodde komt het steeds vaker voor dat bureaus een kantoor openen in het buitenland, of een strategische samenwerking aangaan.

Een recent voorbeeld is het nieuwe kantoor dat MediaMonks in Shaghai opende. Dat bedrijf heeft inmiddels negen internationale kantoren.

Mede als gevolg daarvan steeg de werkgelegenheid vorig jaar. Het aantal FTE’s is met 12 procent toegenomen. Voor het komende jaar rekent DDA op een winstgroei van 20 procent.

Dutch Digital Agencies

Het kengetallenonderzoek wordt jaarlijks door onderzoeksbureau Conclusr uit Breda uitgevoerd. Aan het onderzoek hebben 106 bedrijven deelgenomen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment