Campagnepanel: Deels voltreffer van T-Mobile

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 01 Jul 2016 in nieuws

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de campagne ‘Ode aan Ons’ van T-Mobile.

Site: odeaanons.nl

Klant: T-Mobile

Bureau: MediaCom Beyond Advertising

Gebruikte media: YouTube, televisie, Instagram, Facebook en display-advertising (dynamische banners, retargeting).

Doel van de campagne: Bijdragen aan merkervaring, -voorkeur en loyalty ‘T-Mobile Samen’-product

Omschrijving

De campagne draait om een product waarmee je met meerdere mensen – klanten, familieleden, collega’s of vrienden – onderling gratis kunt bellen. Middels een oproep werden ze uitgenodigd om het meest bijzondere moment dat ze samen met iemand hebben beleefd te delen. Uit de honderden inzendingen zijn de zestig meest ontroerende, humoristische of bizarre verhalen geselecteerd. Die vervolgens door Roel van Velzen, Kakhiel en Bartho Braat & Eva Laurenssen zijn vertaald naar een persoonlijke video-ode. Ook werd een nietsvermoedende luisteraar verrast op Qmusic.

maxresdefault

Panelleden

Myrthe Stapper – Medeoprichter, The Influencer Movement

Goede campagne! Het is prettig om te zien dat T-mobile nu eens heeft gekozen om gebruik te maken van échte verhalen en échte mensen. Wat ik vooral sterk vind, is dat de focus van deze campagne op leuke content ligt, in plaats van het alleen maar promoten van een product. Eveneens knap hoe Ode aan Ons – door de inzet van verschillende bekendheden met elk hun expertise – diverse doelgroepen aan weet te spreken. Jammer is wel dat er in deze campagne geen plek is ingeruimd voor online influencers of advocates. Naast de echte mensen hadden er wat mij betreft zéker een paar vloggers tussen moeten zitten, die zo hun verhaal, op hun eigen manier, via hun eigen kanaal hadden kunnen delen met hun volgers.

Cijfer: 8

Peter Meere – General Manager Partnerships, VICE Media Benelux

Ik vind de keuze voor het brengen van odes aan dierbaren goed gekozen. Het gevaar hiervan is alleen dat het te persoonlijke situaties worden, waardoor ik als ontvanger er ook weer direct afstand van neem. Ik wil juist geraakt worden met grappige, herkenbare of ontroerende verhalen. En dat mis ik bij de meeste odes in deze campagne. Het kan ook te maken hebben met de vorm waarin het is gegoten. Vooral de keuze om scenes na te laten spelen, door onder meer Bartho Braat en Eva Laurenssen, begrijp ik niet. Ik wil verhalen zien die een gevoel opwekken dat er niets gaat boven het samen zijn met je vrienden en familie. Nu heeft het de sfeer van de Amstel-reclame met de drie vrienden van jaren geleden.

Cijfer: 5

Erik Wiese – Creatief Directeur, Blauw Gras

Een perfect voorbeeld van een ‘digital first’ campagne. Door de sterke combinatie van het thema en de gebruikte online mechanismes wordt er een enorm speelveld voor (user generated) content gecreëerd. Tevens is er op het juiste moment een offline component aan toegevoegd (de ode van Roel van Velzen bij Qmusic) om vervolgens online viraal te excelleren. Het faciliteren van bijzondere emotionele momenten werkt zolang je écht waarde toevoegt. De daadwerkelijke integratie van de functionele benefits van ‘T-Mobile Samen’ mis ik wel in het geheel. Het gekozen thema lijkt daardoor wat ver van de specifieke dienst af te staan. Of het bijdraagt aan de bekendheid en overtuiging van de bewuste dienst betwijfel ik dan ook. Wel een absolute voltreffer als het gaat om de likeability van T-Mobile als merk.

Cijfer: 8

*) Deze campagne werd eerder gepubliceerd in het juninummer van Emerce magazine. (#150)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment