Nielsen meet nu ook mobiele display


Het systeem van Nielsen dat in Nederland de mediabestedingen meet, kan nu ook overweg met mobiele displayreclame.

De eerste resultaten laten geen verrassingen zien, maar wel harde cijfers waar eerst met aannames werd gewerkt. Het wordt nu duidelijk dat van alle online displayadvertenties driekwart wordt getoond op desktop en een kwart op mobiele apparaten.

Twee derde van alle displayuitingen is geautomatiseerd ingekocht. Dat percentage op mobiele telefoons en tablets een fractie hoger ligt dan op desktopcomputers.

Met de nieuwe registratie meet Nielsen ook online video’s (pre-rolls) op desktop, ook die op YouTube. Later dit jaar volgen mobiele meetmogelijkheden hiervan. Volgend jaar wordt het ook mogelijk in in-appreclame te meten.

In de gegeven meetperiode noteerde de onderzoeker bijna veertigduizend video-advertenties. Driekwart van de pre-rolls werd via programmatic ingekocht.

Foto: Garry Knight (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.