‘Aantal mobiele transacties Nederlandse shopper verdubbelt’

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 31 mrt 2016 in nieuws

Het aantal transacties dat mobiele shoppers in Nederland doen, verdubbelt in twee jaar. Dit jaar doen we per persoon gemiddeld 10,7 mobiele transacties, waarbij de gemiddelde orderwaarde uitkomt op 49,14 euro.

Dat rekent het moederbedrijf van Actiepagina.nl voor in zijn jaarlijkse internationale e-commerceonderzoek. RetailMeNot doet dat in samenwerking met het Centre for Retail Research in tien landen. De resultaten zijn zojuist gepubliceerd.

De cijfers over 2016 betreffen gecalculeerde aannames en extrapolaties op basis van statische analyses en interviews met retailers en consumenten.

Opvallend, maar niet verrassend, is dat het aantal mobiele transacties dit jaar stijgt, maar dat de orderwaarde met 6,9 procent afneemt. Die komt uit op 49,14 euro. Dat bedrag bevat geen zaken als voedsel, tickets, reizen en financiële producten. De afnemende orderwaarde is een teken dat mobiel shoppen normaler wordt: we gaan vaker winkelen per telefoon en tablet omdat het makkelijker wordt.

De verdeling tussen shoppen per telefoon en tablet ligt dit jaar ongeveer gelijk. De schermen van mobieltjes worden gemiddeld steeds groter waardoor het vormverschil met tablets kleiner wordt.

Het onderzoek zegt dat 38 procent van de online shoppers minimaal 1 mobiele aankoop deed vorig jaar. Dat zou twintig procent zijn van de totale populatie.

De groep díe mobiel winkelt, geeft dit jaar 38 procent meer uit dan vorig jaar: een jaartotaal van 524,82 euro. De gemiddelde omzet per e-shopper per jaar groeit 3,4 procent tot 810,89.

Iwan Mouton, Partner Manager bij ActiePagina.nl: “Ieder jaar komen er weer veel mobiele shoppers bij, dankzij de nog steeds toenemende verkoop van tablets en smartphones. Tegenwoordig shopt meer dan 20 procent van de Nederlanders al mobiel. Dit kan nog veel meer toenemen als online retailers bereid zijn om te voldoen aan de behoeften van de mobiele gebruikers, zoals apps, mobile friendly sites en promoties.”

Foto: Garry Knight (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment