Nieuwe logo voor BigCommerce

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 31 mrt 2016 in nieuws

E-commerceplatform BigCommerce neemt een aantal nieuwe stijlelementen in gebruik, waaronder een nieuwe logo. Dat moet de filosofie van de nieuwe CEO weergeven.

Het nieuwe, wat meer corporate, logo reflecteert dat BigCommerce zich ook op de meer grootzakelijke klanten is gaan richten.

BigCommerce biedt een hosted e-commerceplatform waar bedrijven een abonnement kunnen nemen op webshoptechnologie. Het internetbedrijf levert de fundamenten, bouwstenen en elementen voor inrichting van shops. Tot vorig jaar waren dat voornamelijk zaken met een omzet tot een miljoen euro, maar de nieuwe CEO Brent Bellm stuurt met zijn Enterpriseproduct nu ook op de groep met verkooptotalen van 1 – 20 miljoen.

Het van oorsprong Australische bedrijf, dat vooral actief is vanuit Amerika, claimt dat het zestigduizend klanten bediend.

De groei van de onderneming werd afgelopen jaren gefinancierd met honderd miljoen dollar venture capital. Vorig jaar was er sprake van een beursgang, maar Bellm kiest er nu eerst voor om het bedrijf beter, breder te positioneren. Wanneer die koers stabiel is en resultaten laat zien kan hij zich gaan richten op de volgende strategische stap.

BigCommerce is een concurrent van Shopify en, vanuit Europees perspectief, onder meer SEOshop.

Foto: David Dodge (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment