App GroupM en BrandDeli converteert GRP naar CPM

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 08 mrt 2016 in nieuws

GroupM en BrandDeli hebben een app ontwikkeld om meeteenheden uit de tv-wereld en de internetwereld over en weer te vertalen: GRP in CPM en andersom.

Dat zijn termen waarmee de reclame- en online wereld de daadwerkelijke kosten per bereik uitdrukken. Anders gezegd: de eenheid die vertelt wat het kost om duizend kijkers via een medium te bereiken met een commerciële boodschap.

Er is vaak onduidelijkheid over hoe online en TV zich ten opzichte van elkaar verhouden. Met name doordat het bereik van beide media in verschillende ‘currencies’ wordt uitgedrukt en afgerekend. Waar TV rekent met 1 procent kijkdichtheid binnen een specifieke doelgroep (GRP’s) en voornamelijk het bereik binnen die groep ertoe doet, rekent de online wereld met kosten per duizend impressies (CPM).

De Media Cost Converter (Android/iOS) geeft inzicht in hoe deze kosten zich tot elkaar verhouden. De app rekent voor de meest voorkomende inkoopdoelgroepen GRP’s om in CPM en vice versa.

Foto: Matthias Mueller (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment