Online omzet Ahold 30 procent hoger

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 03 mrt 2016 in nieuws

De online verkopen van Ahold bleven ook in het vierde kwartaal hard groeien. De consumentenomzet internetverkopen kwam bijna 30 procent hoger uit. Bol.com kende een bijzonder sterke decembermaand.

Over het afgelopen kwartaal bedroeg de nettowinst 254 miljoen euro, 16 procent hoger dan een jaar eerder, bij een omzet van 9,8 miljard euro.

In heel 2015 zag het grootste supermarktbedrijf van Nederland de omzet met bijna 17 procent stijgen naar 32,8 miljard euro. De nettowinst ging met 43 procent omhoog naar 594 miljoen. De totale online netto-omzet, inclusief het Amerikaanse Peabod, bedroeg 1,8 miljard euro. De beoogde samengestelde jaarlijkse groei (CAGR) voor online zit tussen de 20 tot 25 procent.

In een toelichting (pdf) laat Ahold weten dat het Bol.com verder wil uitbreiden als retailplatform. Bol.com noteerde vorig jaar 120 miljoen bezoeken, met een verkooppiek tijdens kerst van 50 procent. In België gingen de verkopen met 67 procent omhoog.

Ah.nl verwerkte in 2015 2,5 miljoen transacties, met een bereik van 85 procent in Nederland. Allerhande.nl (recepten) noteerde 54 miljoen bezoekers, waarvan alleen al 1,6 miljoen tijdens de kerst.

De voorbereidingen van de fusie met Delhaize liggen volgens Ahold nog steeds op schema.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment